23 innovations in digital communication : move beyond speculations and master mediated communication / Paul Ketelaar, Jan Aarts, Sanne Demir.
By: Ketelaar, Paul.
Contributor(s): Aarts, Jan | Demir, Sanne.
Material type: TextPublisher: Amsterdam, The Netherlands : BIS publishers, c2019Description: 339 p. ; 25 cm.ISBN: 978-90-6369-518-7.Subject(s): Comunicación en los negociosLOC classification: HF 5718 | .K48Item type | Current location | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros | UMSA Plantel Reforma | Acervo general | HF 5718 .K48 (Browse shelf) | 1 | Available | 000020406 |
Browsing UMSA Plantel Reforma Shelves , Collection code: Acervo general Close shelf browser
HF 5718 .E44 Más alla de la comunicación interna, la intracomunicación : | HF 5718 .E44 Más alla de la comunicación interna, la intracomunicación : | HF 5718 .E44 Más alla de la comunicación interna, la intracomunicación : | HF 5718 .K48 23 innovations in digital communication : | HF 5721 .R84 Prácticas administrativas 4 / | HF 5728 .S6 R44 Gestión de la comunicación comercial / | HF 5801 .G88 Manual de la comunicación publicitaria / |
Resumen:
'23 Innovations in Digital Communication' describes, critiques, and evaluates digital innovations that are applied in communication. Innovations that are not hypes, but are becoming part of organisations and life, causing permanent changes in media use and communication.
The goal of this book is to help readers master these innovations. It is a source of inspiration for any- body who wants to understand how digital innovations can impact communication and change the media landscape in the future. Reading this book will render valuable insights into digital innovations in communication, and how they can be used to influence information processing, decisión making, and buying behaviour.
Each innovation is discussed, looking at its impact and professional, scientific, future, and societal challenges. The chapters contain examples and cases from advertising, healthcare, journalism, and entertainment.
"23 Innovaciones en la comunicación digital" describe, critica y evalúa las innovaciones digitales que se aplican en la comunicación. Unas innovaciones que no son hypes, sino que se están convirtiendo en parte de las organizaciones y de la vida, provocando cambios permanentes en el uso de los medios y la comunicación.
El objetivo de este libro es ayudar a los lectores a dominar estas innovaciones. Es una fuente de inspiración para cualquier persona que quiera entender cómo las innovaciones digitales pueden afectar a la comunicación y cambiar el panorama de los medios de comunicación en el futuro. La lectura de este libro aportará valiosos conocimientos sobre las innovaciones digitales en la comunicación y cómo pueden utilizarse para influir en el procesamiento de la información, la toma de decisiones y el comportamiento de compra.
Se analiza cada una de las innovaciones, analizando su impacto y los retos profesionales, científicos, futuros y sociales. Los capítulos contienen ejemplos y casos de publicidad, sanidad, periodismo y entretenimiento.
Contenido:
Opening
Structure of this book
Foundation of this book
Theoretical framework
State of the art
The role of media innovations in digital transformation
Reincarnation of market research
Digital brain
Privacy challenges: where do we stand?
Rise of artificial intelligence
Innovations in media
#1 - Chatbots
#2 - Voice assistants
#3 - Robots
#4 - Wearables
#5 - Virtual reality
#6 - Augmented reality
#7 - Serious gaming
Innovations in communication strategies
#8 - Behavioural targeting
#9 - Persuasion profiling
#10 - Location-based advertising
#11- Gamification
#12 - Real-time communication
#13 - Go viral
#14 - Online reviews
#15 - Online video advertising
Innovations in branding strategies
#16 - Digital storytelling
#17 - Go Figure
#18 - Branded content
#19 - Personal branding
#20 - Influencers
Innovations in methods
#21 - Neuromarketing
#22 - Search engine marketing
#23 - Facial recognition
Visions of the future
Say hi to Al
Future of digital influencing
Digital déjà vu known as virtual reality
In 2049 communication may well be biological
Closure
Incluye bibliografía