La escuela frente al límite : (Record no. 45323)

000 -LEADER
fixed length control field 01894nam a22002777a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090855.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 150824s2006 ag ||||| |||| 00| 0 spa d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 987-538-153-5
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1027
Item number .E82
245 13 - TITLE STATEMENT
Title La escuela frente al límite :
Remainder of title actores emergentes y transformaciones estructurales. Contingencias e intereses /
Statement of responsibility, etc Héctor Fabio Ospina, Mariano Narodowski, Alberto Martínez Boom, compiladores.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Novedades educativas,
Date of publication, distribution, etc 2006.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 143 p. ;
Dimensions 27 cm.
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Ensayos y experiencias ;
Volume number/sequential designation 62
9 (RLIN) 6689
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: La escuela frente al límite es un problema de tipo histórico, cultural, político, filosófico, comunicacional y social, dado que la escuela es hija de la modernidad, de la economía de capital que necesita encerrar al niño para cualificar la producción. Simultáneamente con el surgimiento de la escuela se construye el concepto de niñez, un momento de la vida en la que el niño debe ser educado y formado gradualmente en la escuela según los requerimientos del estado, debe someterse a la autoridad del adulto, y en el que, por ser menos de edad, su participación es restringida.<br/>Desde que surge la escuela históricamente se han dado grandes transformaciones, y a pesar de que la exclusión sigue imperando en su lógica de constitución, grupos excluidos han ganado espacios de participación e inclusión: las mujeres; los grupos étnicos; los niños y las niñas; las culturas juveniles; la multiculturalidad.<br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Incluye bibliografía
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Enseñanza
Form subdivision Metodología
9 (RLIN) 17802
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Escuela
9 (RLIN) 17803
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Experimentos de campo
9 (RLIN) 17804
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ospina,Héctor Fabio
9 (RLIN) 17805
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Narodowski, Mariano
9 (RLIN) 17806
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Martínez Boom, Alberto
9 (RLIN) 17807
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-08-24 000002670 LB 1027 .E82 000002670 2024-04-22 1 2015-08-24 Libros