El curriculum : (Record no. 45287)

000 -LEADER
fixed length control field 01586nam a22002417a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090854.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 150817t19981998sp ||||| |||| 00| 0 spa d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-7112-323-1
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1570
Item number .K4518
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Kemmis, Stephen
9 (RLIN) 17728
245 13 - TITLE STATEMENT
Title El curriculum :
Remainder of title más allá de la teoría de la reproducción /
Statement of responsibility, etc Stephen Kemmis; traducción Pablo Manzano.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 3a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Madrid, España :
Name of publisher, distributor, etc Morata,
Date of publication, distribution, etc c1997.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 175 p. ;
Dimensions 22 cm.
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Pedagogía, la pedagogía hoy
9 (RLIN) 16327
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Actualmente existen grandes discrepancias en la comprensión del significado y funciones del curriculum. Los profesionales de la enseñanza se ven forzados a enfrentarse con las dificultades concretas del desarrollo del curriculum, a buscar nuevos paradigmas para su estudio y vías renovadas que permitan abordar los problemas de la teoría y la práctica.<br/>El principal objetivo de esta obra es ofrecer sugerencias que faciliten la redefinición del campo curricular desde una perspectiva crítica, poniendo de manifiesto su estrecha relación con procesos sociales y culturales más amplios. Una teoría del curriculum verdaderamente poderosa nos capacita para efectuar mejores análisis de la naturaleza y efectos de los curricula contemporáneos, permitiéndonos asimismo una práctica más reflexiva.<br/>
500 ## - GENERAL NOTE
General note Título original: Curriculum theorising: beyond reproduction theory.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 166-173
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Curriculo
9 (RLIN) 1967
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-08-17 000011493 LB 1570 .K4518 000011493 2024-04-22 1 2015-08-17 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-08-17 000011494 LB 1570 .K4518 000011494 2024-04-22 2 2015-08-17 Libros