Aprendizaje, competencias y TIC : (Record no. 43492)

000 -LEADER
fixed length control field 01746nam a2200253 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 009065
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090749.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 130122s2013 mx spa
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 978-607-32-1488-9
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB
-- 1028.3
-- .L67
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name López Carrasco, Miguel Ángel
9 (RLIN) 10104
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Aprendizaje, competencias y TIC :
Remainder of title aprendizaje basado en competencias /
Statement of responsibility, etc Miguel Ángel López Carrasco; revisión técnica Diana Moreno Rodríguez, Arturo Silva Rodríguez.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Pearson,
Date of publication, distribution, etc 2013.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xiv, 306 p. ;
Dimensions 24 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) han iniciado un proceso de cambio en la mayoría de las instituciones educativas, y resulta difícil pensar en centros educativos de cualquier nivel ajenos a su impacto. La consecuencia más visible está en el concepto del proceso de aprendizaje, del enfoque por competencias y cómo han afectado la forma de enseñar.<br/><br/>Este libro muestra cómo desarrollar propuestas pedagógicas bajo un esquema centrado en las competencias de los alumnos y cómo la presencia de las TIC implica el desarrollo de tecnologías para el aprendizaje como recursos de la inteligencia colectiva que, con el apoyo de las herramientas informáticas, empoderan a los usuarios con nuevas competencias en la transmisión de datos e información para la construcción y comprensión de conocimientos, y el mejoramiento de la interacción, la negociación y el trabajo colaborativo.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 297-306
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Tecnología educativa
9 (RLIN) 6326
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Aprendizaje
9 (RLIN) 2113
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Competencias
9 (RLIN) 10105
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000017227 9 LB 1028.3 .L67 000017227 2024-04-22 2023-09-29 1 2014-11-10 Libros