Padres y madres en la escuela : (Record no. 42304)

000 -LEADER
fixed length control field 01736nam a2200277 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 007146
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090705.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 100428s1992 sp spa
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-7509-798-7
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LC
-- 235
-- .S7
Item number T72
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Tschorne, Patricia
9 (RLIN) 13684
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Padres y madres en la escuela :
Remainder of title una guía para la participación /
Statement of responsibility, etc Patricia Tschorne, María Villalta, Manel Torrente.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 3a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Barcelona, España :
Name of publisher, distributor, etc Paidós,
Date of publication, distribution, etc 1992.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 219 p. ;
Dimensions 22 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Papeles de pedagogía ;
Volume number/sequential designation 7
9 (RLIN) 13685
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Ya nadie discute, en las sociedades democráticas avanzadas, acerca de la validez del concepto de educación integral. Sin embargo, una cierta confusión sigue empañando la delimitación del papel de los padres y las madres en la educación de sus hijos dentro de la escuela, sin por ello ir en detrimento del rol primordial del profesorado.<br/> Siguiendo este enfoque, el presente libro pretende libro pretende ser una ayuda para toda la comunidad educativa, especialmente para los padres y las madres. <br/> Se trata de una guía que se plantea como eminentemente práctica, además de invitar a la reflexión sobre la difícil pero necesaria relación entre las familias y la escuela. <br/> Pero es también una obra sistemática que incluye tanto las principales técnicas de participación como una exposición clara y sencilla de la legislación vigente en materia educativa.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 211-219
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Padres de familia
9 (RLIN) 13686
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Escuela activa
9 (RLIN) 13687
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Villalta, María
9 (RLIN) 13688
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Torrente Manel
9 (RLIN) 13689
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000014969 LC 235 .S7 T72 000014969 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros