Educación y sociedad en la historia de México / (Record no. 42187)

000 -LEADER
fixed length control field 01643nam a2200241 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 007025
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090701.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 100318s2006 mx spa
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-23-0316-8
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LA 421
Item number .R62 2006
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Robles, Martha
9 (RLIN) 6976
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Educación y sociedad en la historia de México /
Statement of responsibility, etc Martha Robles.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 17a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Siglo veintiuno,
Date of publication, distribution, etc 2006.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 262 p. ;
Dimensions 18 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: La educación mexicana, vista históricamente, revela en sus programas el modelo de hombre que trató de formarse en cada una de las etapas de nuestras luchas políticas y sociales. A las tres mayores revoluciones: la de 1810, la de reforma y la de 1910, corresponden los planes educativos más importantes. Martha Robles, al examinar la educación mexicana en el curso de cuatro siglos, destaca el papel que ha tenido, por reflejo y sustentación, la filosofía en los sistemas educativos, estableciéndose una relación de influencias mutuas: los sistemas han propuesto modelos, la acción escolar los ha modificado y la sociedad recibido su influencia transformadora, la que, a su ve, ha determinado otras proposiciones educativas. De tal relación dinámica se desprende un hecho: ningún programa ha llegado a su cabal cumplimiento ni el modelo de hombre elaborado a su total realización; programa y modelos han sido, en el curso de la historia nacional, tentativas y ensayos.<br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 262
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Educación
9 (RLIN) 6244
Geographic subdivision México
General subdivision Historia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000015104 LA 421 .R62 2006 000015104 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros