000 -LEADER |
fixed length control field |
01582nam a2200265 a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
005071 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20230203090601.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
061013t19931993ag # 000 u spa u |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
950-602-270-9 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
umsa |
Language of cataloging |
spa |
Transcribing agency |
umsa |
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
LC 4616 |
Item number |
.R6618 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Rondal, Jean A. |
9 (RLIN) |
7757 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Desarrollo del lenguaje en el niño con síndrome de down : |
Remainder of title |
manual práctico de ayuda e intervención / |
Statement of responsibility, etc |
Jean A. Rondal; traducción Victoria I. Massa de Sojo; revisión técnica Bertolini de Aklejandro. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Place of publication, distribution, etc |
Buenos Aires, Argentina : |
Name of publisher, distributor, etc |
Nueva visión, |
Date of publication, distribution, etc |
1993. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
174 p. ; |
Dimensions |
20 cm. |
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
Psicología contemporánea |
9 (RLIN) |
7758 |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Resumen: Padres y educadores deben saber y comprender que se puede mejorar sustancialmente la comunicación y el lenguaje de los niños con síndrome de Down ocupándose de ello tempranamente y de modo sistemático. También deben saber que su papel en ese desarrollo es capital.<br/>Además de información general sobre el niño con síndrome de Down y su desarrollo, esta obra proporciona los conocimientos básicos necesarios, las formas de evaluación, innumerables consejos prácticos y el camino a seguir para mejorar de modo sensible el futuro del niño con síndrome de Down. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc |
Bibliografía: p. 161-171 |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc |
Índice: p. 173-174 |
534 ## - ORIGINAL VERSION NOTE |
Main entry of original |
Título original : Le dévelopment du langage chez l'enfant trisomique 21. Manuel pratique d'aide et d'intervention |
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name as entry element |
Niños con discapacidad mental |
9 (RLIN) |
7759 |
General subdivision |
Lenguaje |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Libros |