Investigación y desarrollo del curriculum / (Record no. 38960)

000 -LEADER
fixed length control field 01960nam a2200289 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003333
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090505.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051112s1991 sp # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-7112-220-0
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1570
Item number .S7318 2003
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Stenhouse, Lawrence
9 (RLIN) 6528
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Investigación y desarrollo del curriculum /
Statement of responsibility, etc Lawrence Stenhouse; traducción Alfredo Guera Miralles; revisión Javier Maestro Backsbacka.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 5a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Madrid, España :
Name of publisher, distributor, etc Morata,
Date of publication, distribution, etc reimpresion 2003.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 319 p. ;
Dimensions 21 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Pedagogía
9 (RLIN) 4831
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: La presente obra que constituye la publicación más importante de STENHOUSE supone un tratamiento de los problemas curriculares, de la investigación y del profesorado, planteando un pensamiento elaborado en relación con la propia práctica de confeccionar y llevar a la acción el <<curriculum>>.<br/> Este modelo curricular supone relacionar tres elementos básicos: el respeto a la naturaleza del conocimiento y a su metodología, la toma en consideración del proceso de aprendizaje y el enfoque coherente del proceso de enseñanza con los dos puntos anteriores. El <<curriculum<< se concibe como un análisis de la práctica, como un marco en el que hay que resolver problemas concretos planteados en situaciones diversas.<br/> Las ideas expuestas por STENHOUSE plantean, frente al modelo rígido de objetivos, una vía alternativa de entender la elaboración de los planes de estudio, que puede ofrecer perspectivas muy sugerentes para los profesionales de la enseñanza y los interesados en iniciarse en este importante campo.<br/><br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 292-310
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 311-316
534 ## - ORIGINAL VERSION NOTE
Main entry of original Título original: An introduction to curriculum research and development
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Diseño curricular
9 (RLIN) 1966
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Currículo
9 (RLIN) 1967
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000006094 LB 1570 .S7318 1991 000006094 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-09-18 000011555 LB 1570 .S7318 2003 000011555 2024-04-22 2 2015-09-18 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-09-18 000011556 LB 1570 .S7318 2003 000011556 2024-04-22 3 2015-09-18 Libros