Evaluación dinámica : (Record no. 38956)

000 -LEADER
fixed length control field 01824nam a2200289 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003329
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090504.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051112t20032003sp # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-493-1420-8
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1134
Item number .S7318
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sternberg, Robert J.
9 (RLIN) 6519
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Evaluación dinámica :
Remainder of title naturaleza y medición del potencial de aprendizaje /
Statement of responsibility, etc Robert J. Stenberg y Elena L. Grigorenko; traducción Genís Sánchez Barberán.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Barcelona, España :
Name of publisher, distributor, etc Paidós,
Date of publication, distribution, etc c2003.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 262 p. ;
Dimensions 23 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Cognición y desarrollo humano ;
Volume number/sequential designation 41
9 (RLIN) 5629
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: El objetivo de este libro es presentar y evaluar el concepto de evaluación dinámica. A diferencia de pruebas estáticas como los SAT o las pruebas de CI, las pruebas dinámicas destacan el potencial de aprendizajes pasados. El libro se inicia dibujando un marco teórico de las aptitudes como formas de experiencia en desarrollo. <br/> Sigue con una introducción y una historia resumida de las pruebas dinámicas. Luego se examinan los enfoques de Feuerstein y de Budoff, además de otras variantes de las pruebas dinámicas. Y finalmente Sternberg y Grigorenko presentan su propio enfoque tridimensional e comprobación dinámica junto con el estudio de dos casos procedentes de su investigación en los que emplearon pruebas dinámicas. Los autores concluyen que las pruebas dinámicas tienen un enorme potencial que aún no se ha aprovechado plenamente.<br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 219-249
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 251-262
534 ## - ORIGINAL VERSION NOTE
Main entry of original Título original: Dynamic testing
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Aptitud de aprendizaje
9 (RLIN) 2159
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Psicología del aprendizaje
9 (RLIN) 1954
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Grigorenko, Elena L.
9 (RLIN) 6520
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000005995 LB 1134 .S7318 000005995 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros