Diseño lógico de exámenes / (Record no. 38925)

000 -LEADER
fixed length control field 01875nam a2200241 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003298
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090503.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051111r19991991mx a 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-24-3918-3
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1131
Item number .S64
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Solano Flores, Guillermo
9 (RLIN) 6439
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Diseño lógico de exámenes /
Remainder of title Guillermo Solano Flores.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1a ed., 1a reimpr.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Trillas,
Date of publication, distribution, etc reimpresión 1999.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 129 p. ;
Other physical details il. ;
Dimensions 23 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Cómo determinar el contenido, la extensión y el grado de dificultad de un examen, son los principales problemas que enfrenta el evaluador.<br/> Para superar estos obstáculos, Guillermo Solano Flores ha desarrollado la técnica del diseño lógico de exámenes, que consiste en establecer cuántos y cuáles reactivos son necesarios para efectuar una evaluación. Dicha técnica se basa en la descripción y el análisis del tema que se pretende evaluar, así como de sus variables; esto permite al evaluador generar reactivos, redactarlos correctamente, estimar y manipular su dificultad de manera objetiva.<br/> En cualquier nivel educativo, los profesores y especialistas en evaluación y capacitación, lo mismo que aquellas personas que requieran elaborar exámenes para evaluar el aprendizaje de conocimientos o habilidades, obtendrán información de suma utilidad en esta práctica guía.<br/> Contenido:<br/> Primera parte. La técnica del diseño lógico de exámenes:<br/>-Formalización del procedimiento<br/>-Análisis de variables<br/>-Generación y análisis lógico de reactivos<br/> Segunda parte. Aplicaciones<br/>-Exámenes de opción múltiple<br/>-Confirmación de exámenes<br/>-Solución a los ejercicios<br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 125-129
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Educación
9 (RLIN) 1962
General subdivision Medición y evaluación
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008876 LB 1131 .S64 000008876 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008877 LB 1131 .S64 000008877 2024-04-22 2 2014-11-10 Libros