Psicología educativa para la enseñanza eficaz / (Record no. 38919)

000 -LEADER
fixed length control field 01973nam a2200277 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003292
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090503.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051111t20002000mx a 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 970-686-001-0
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1051
Item number .H3818
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Henson, Kenneth T.
9 (RLIN) 6428
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Psicología educativa para la enseñanza eficaz /
Remainder of title Kenneth T. Henson, Ben F. Eller; traducción María Elena Ortíz Salinas.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Thomson,
Date of publication, distribution, etc c1998.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xxi, 554 p. ;
Other physical details il. ;
Dimensions 26 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Cuando empezamos a escribir Psicología educativa para la enseñanza eficaz, establecimos un compromiso con quienes habrán de usar nuestro texto; es decir, futuros y actuales profesionales académicos y los que únicamente pretenden conocer más sobre el aprendizaje y la enseñanza. Por encima de todo, decidimos presentar a nuestros respetables lectores un libro de distinción académica, una presentación actualizada de la investigación realizada por la psicología educativa y un texto de lectura agradable.<br/><br/> Nuestros esfuerzos se dirigieron hacia cuatro metas principales: 1) mejorar la comprensión por parte de nuestros lectores de la ciencia de la psicología educativa; 2) proporcionar una explicación sucinta de los conocimientos acerca de cómo aprenden los estudiantes; 3) ofrecer ejemplos claros de cómo pueden beneficiarse, tanto maestros como otros profesionales docentes, del material presentado por el texto para anticipar y abordar en forma apropiada los problemas académicos y sociales en el ambiente del aula, y 4) preparar a los maestros para que tomen decisiones propositivas.<br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 513-536
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Psicología pedagógica
9 (RLIN) 6349
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Psicología del aprendizaje
9 (RLIN) 1954
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Enseñanza efectiva
9 (RLIN) 6429
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Henson, Kenneth T.
9 (RLIN) 6430
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Eller, Ben F.
9 (RLIN) 6431
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000004868 3 LB 1051 .H3818 000004868 2024-04-22 2018-04-17 1 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000014320 2 LB 1051 .H3818 000014320 2024-04-22 2018-01-19 2 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2015-08-14 000011608   LB 1051 .H3818 000011608 2024-04-22   3 2015-08-14 Libros