Medios de comunicación y libre comercio en México / (Record no. 38912)

000 -LEADER
fixed length control field 01974nam a2200265 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003285
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090503.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051111s2000 mx # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-24-6257-6
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number P 92
Item number .M49 C37
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Casas Pérez, María de la Luz
9 (RLIN) 6410
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Medios de comunicación y libre comercio en México /
Statement of responsibility, etc María de la Luz Casas Perez.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Trillas,
Date of publication, distribution, etc 2000.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 174 p. ;
Dimensions 24 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: A ocho años de distancia de la entrada en vigor del Tratado de Libre Comercio de América del Norte (TLC), el Estado mexicano no ha sido capaz de plantear una política cultural en materia de comunicación acorde con esta nueva realidad. En esta obra se revisa el esquema cultural y político de comunicación, que debe reflejar la práctica real del intercambio libre de información a través del uso de nuevas tecnologías de comunicación.<br/>La autora analiza la condiciones en las que se dio el TLC y sus implicaciones para el sector de los medios de comunicación en México, asimismo, a la luz de un panorama que define la política modernizadora del Estado mexicano, plantea las necesidades reales de una política cultural bajo la perspectiva de un intercambio trilateral que ya afecta radicalmente muchos órdenes, y dentro de los cuales no ha sido planteado el de la comunicación social.<br/>Contenido:<br/>México: el panorama de una nueva relación con el exterior <br/>El acuerdo económico trilateral México Estados Unidos-Canadá <br/>El marco cultural<br/>Propuesta: hacia una política cultural autónoma de comunicación<br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 163-174
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Medios de comunicación masiva
9 (RLIN) 6411
General subdivision Aspectos sociales
Geographic subdivision México
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Libre comercio
9 (RLIN) 6413
Geographic subdivision México
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Libre comercio
9 (RLIN) 6414
Geographic subdivision América del Norte
651 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
Geographic name México
General subdivision Política cultural
9 (RLIN) 19654
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type Total Checkouts Date checked out
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008857 P 92 .M49 C37 000008857 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros    
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008858 P 92 .M49 C37 000008858 2024-04-22 2 2014-11-10 Libros 1 2017-03-17