Filosofía de la educación / (Record no. 38878)

000 -LEADER
fixed length control field 01477nam a2200241 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003251
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090501.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051109t20002000 a 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-7724-715-X
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1025.2
Item number .F84
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Fullat, Octavi
9 (RLIN) 6334
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Filosofía de la educación /
Remainder of title Octavi Fullar.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Madrid, España :
Name of publisher, distributor, etc Síntesis educación,
Date of publication, distribution, etc c2000.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 190 p. ;
Dimensions 22 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Teoría e historia de la educación ;
Volume number/sequential designation 2
9 (RLIN) 6335
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: El hecho educativo necesita tanto de los saberes científicos como de los tecnológicos, pero no son suficientes para hacerse cargo de la totalidad de lo humano; por esto, el presente libro se enfrenta a la reducción del discurso a mera razón instrumental en torno a los procesos educacionales.<br/> Los educadores hacen, sienten, dicen y deciden cosas. La filosofía alcanza reflexivamente –a modo de espectáculo- al conjunto de las actividades que se dan en la enseñanza. La filosofía no constituye un saber superior; se limita a ser un saber impertinente que fuerza a continuar reflexionando. Así, los capítulos del libro se organizan en torno a tres núcleos: qué es el saber filosófico, en qué consiste el hecho de educar y qué dirección imprimir a la actividad educadora.<br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 189-190
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Filosofía de la educación
9 (RLIN) 2008
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type Total Checkouts Date checked out
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000009266 LB 1025.2 .F84 000009266 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros    
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000009267 LB 1025.2 .F84 000009267 2024-04-30 2 2014-11-10 Libros 2 2024-04-30