Dinámica de grupos en educación (Record no. 38844)

000 -LEADER
fixed length control field 01748nam a2200301 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003217
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090500.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051109r20021983mx a 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-24-1291-9
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1032
Item number .A52
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Andueza, María
9 (RLIN) 6269
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Dinámica de grupos en educación
Remainder of title María Andueza.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 3a ed., 13a reimpr.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Trillas,
Date of publication, distribution, etc reimpresión 2002.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 117 p. ;
Dimensions 23 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Tema básicos. Taller de lectura y redacción ;
Volume number/sequential designation 10
9 (RLIN) 6270
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Todo grupo es educador, debido a la influencia que ejerce sobre los individuos que lo constituyen. Los integrantes del grupo extraen de éste no sólo los elementos vitales para su formación sino también aquéllos que estimulan y activan las potencialidades propias.<br/> Para la pedagogía moderna, la dinámica de grupos es una técnica básica en el aprendizaje y una técnica fundamental en la enseñanza.<br/> El libro que hoy presentamos, escrito en un lenguaje sencillo, expone diversas técnicas de grupo concebidas como instrumentos (medios) para llegar al conocimiento, respecto de las cuales se mencionan sus limitaciones y ventajas y se sugieren actividades por realizar.<br/> Posibilitar la comunicación personal, favorecer el aprendizaje, fomentar las relaciones humanas, ayudar en el proceso educativo, son algunos de los objetivos que persigue.<br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibiografía: p. 113
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 115-117
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Grupos de trabajo en educación
9 (RLIN) 6271
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Grupos sociales
9 (RLIN) 1888
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Psicología educativa
9 (RLIN) 1864
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Dinámica de grupos
9 (RLIN) 1887
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000005415 LB 1032 .A52 000005415 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros