Montessori : (Record no. 38836)

000 -LEADER
fixed length control field 01910nam a2200289 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003209
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090500.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051109r20031989mx # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-24-2841-6
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 775
Item number .M8 Y3318
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Yaglis, Dimitrios
9 (RLIN) 6251
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Montessori :
Remainder of title la educación natural y el medio /
Statement of responsibility, etc Dimitrios Yaglis; traducción Guadalupe Cevallos; revisión técnica Lilian Dabdoub Alvarado.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1a ed., 8a reimpresión
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Trillas,
Date of publication, distribution, etc reimpresión 2003.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 118 p. ;
Dimensions 23 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Biblioteca grandes pensadores ;
Volume number/sequential designation 4
9 (RLIN) 6252
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: Dimitrio Yaglis realiza en este volumen 4 de la serie Grandes educadores un estudio critico notablemente informado acerca de la obra y el pensamiento de Maria Montessori, educadora italiana que creo un método propio de educación infantil basado en la estimulacion sensorial. La premisa de Yaglis os comprender la génesis de los principios educativos que son fundamento del método Montessori y determinar el valor de los mismos a la luz de los trabajos de la pedagogía y la psicología modernas. El autor responde aquí a las dudas que despierta la obra rnontessoriana: cuales son sus orígenes, cual ha sido la influencia de sus precursores, en que es original, cuales son los principios fundamentales y cuáles son, en la actualidad, las posibilidades de aplicacion de este método educativo La obra ofrece a, psicólogos. pedagogos y educadores la oportunidad de fundamentar sus juicios en torno a este controvertido método de enseñanza y. de sus posibilidades actuales de aplicación. <br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 111-113
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 117-118
534 ## - ORIGINAL VERSION NOTE
Main entry of original Título original: Montessori
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Educación
9 (RLIN) 1487
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Educadores
9 (RLIN) 6248
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008918 3 LB 775 .M8 Y3318 000008918 2024-04-22 2017-11-09 1 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008919 2 LB 775 .M8 Y3318 000008919 2024-04-22 2017-11-08 2 2014-11-10 Libros