Introducción a la teoría de la educación / (Record no. 38833)

000 -LEADER
fixed length control field 01913nam a2200289 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 003206
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090500.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 051109r19991990mx # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 968-24-3236-7
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 41
Item number .G83 1990
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Guevara Niebla, Gilberto
9 (RLIN) 6242
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Introducción a la teoría de la educación /
Statement of responsibility, etc Gilberto Guevara Niebla, Patricia de Leonardo.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 2a ed., 6a reimpr.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc México, D.F. :
Name of publisher, distributor, etc Trillas,
Date of publication, distribution, etc reimpresión 1999.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 82 p. ;
Dimensions 21 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Biblioteca universitaria básica
9 (RLIN) 6243
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: De manera clara y libre de dogmatismos, Gilberto Guevara Niebla y Patricia de Leonardo se internan en el análisis de las causas por las que la educación en México se encuentra en crisis.<br/>A través de una serie de investigaciones científicamente fundamentales, los autores hacen una revisión de los antecedentes, la situación actual y el futuro de la actividad académica en nuestro país, con el fin de hacer conscientes a maestros, pedagogos, estudiantes y demás personas relacionadas con la educación, de la urgente necesidad de adecuar la preparación docente al progreso científico y tecnológico del mundo, e inventarlos a que se conviertan en artífices y estrategas del cambio estructural que demanda la educación en la actualidad.<br/>CONTENIDO:<br/>- Introducción<br/>- La educación en la historia<br/>- Sistemas educativos<br/>- El desarrollo histórico del sistema educativo mexicano: bosquejo<br/>- Las ciencias de la educación<br/>- El pensamiento educativo moderno<br/>- Educación, reproducción y cambio social<br/><br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Incluye bibliografía
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Índice: p. 81-82
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Filosofía de la educación
9 (RLIN) 2008
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Educación
9 (RLIN) 6244
Geographic subdivision México
General subdivision Historia
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Leonardo ramírez, Patricia de
9 (RLIN) 6245
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000001423 LB 41 .G83 1990 000001423 2024-04-22 1 2014-11-10 Libros