Yo explico pero ellos... ¿Aprenden? / (Record no. 38262)

000 -LEADER
fixed length control field 01804nam a2200253 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 002596
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20230203090439.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 050709t19971997sp # 000 u spa u
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 84-271-2081-8
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency umsa
Language of cataloging spa
Transcribing agency umsa
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LB 1060
Item number .S2418 1997
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Saint-Onge, Michel
9 (RLIN) 5359
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Yo explico pero ellos... ¿Aprenden? /
Statement of responsibility, etc Michel Saint-Onge; traducción Enrique Hurtado.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 2a ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Bilbao, España :
Name of publisher, distributor, etc Mensajero,
Date of publication, distribution, etc c1997.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 199 p. ;
Dimensions 23 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Resumen: La experiencia ha demostrado que el buen conocimiento de la materia que se imparte no asegura que ese conocimiento arraigue y se desarrolle en los alumnos. Ni la comunicación ni la explicación de nuestro saber ante los alumnos basta para activar en ellos el proceso de aprendizaje. Este libro aporta numerosas pistas para superar esa concepción estrecha y simple de la enseñanza.<br/> Los destinados son, principalmente, las profesoras y profesores en ejercicio que desean reorientar y renovar su actividad profesional. Va dirigido también a los orientadores pedagógicos, cuya función es facilitar a los profesores esta tarea. Por último, es útil también a los estudiantes que se preparan en la universidad para ejercer la enseñanza.<br/> La presente obra brinda a todas esta personas elementos para formarse una idea más sistemática y certera de las relaciones entre enseñanza y aprendizaje. Sirve, además, de introducción a la psico-pedagogía vista bajo la perspectiva del acceso al conocimiento.<br/><br/><br/>
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Bibliografía: p. 185-192
534 ## - ORIGINAL VERSION NOTE
Main entry of original Título original: Moi, j'enseigne, mais eux apprennent-ils?
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Aprendizaje
9 (RLIN) 5360
General subdivision Habilidad
650 04 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Psicología del aprendizaje
9 (RLIN) 1954
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Libros
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Date acquired Inventory number Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008595 1 LB 1060 .S2418 1997 000008595 2024-04-22 2019-06-03 1 2014-11-10 Libros
          Acervo general UMSA Plantel Reforma UMSA Plantel Reforma 2014-11-10 000008596 1 LB 1060 .S2418 1997 000008596 2024-04-22 2018-04-17 2 2014-11-10 Libros